رمز من - ramzeman

افزایش هزینه لابی گری شرکت های فناوری در اروپا

افزایش هزینه لابی گری شرکت های فناوری در اروپا به گزارش رمز من، شرکتهای فناوری آمریکایی با بودجه های بیشتر و تیم های تقویت شده، به پایتخت اتحادیه اروپا هجوم آورده اند و در بحبوحه مخالفت های فزاینده با قوانین دیجیتال این بلوک، بیشتر از هر زمان دیگری برای لابی گری در این منطقه هزینه می کنند.



به گزارش رمز من به نقل از ایسنا، افشاگری های دو گروه کمپین در لیست شفافیت اتحادیه اروپا نشان میدهد ۷۳۳ گروه صنعت دیجیتال ثبت شده در بروکسل، حالا سالانه ۱۵۱ میلیون یورو برای پیشبرد منافع خود هزینه می کنند که نسبت به ۱۱۳ میلیون یورو دو سال پیش، افزایش پیدا کرده است.
این افزایش در بحبوحه اوج گیری حملات صنعت فناوری به قوانین اتحادیه اروپا مانند قانون بازارهای دیجیتال و قانون خدمات دیجیتال رخ می دهد که دولت ترامپ می گوید مقابل شرکت های آمریکایی تبعیض قائل می شوند.
بر اساس تحلیل های دو گروه غیرانتفاعی فعال «لابی کنترل» و «کورپوریت یوروپ آبزرواتوری» در عرصه کمپین های انتخاباتی که بر نفوذ شرکت ها تمرکز دارند، هزینه های لابی گری در دستان غول های فناوری عمدتاً آمریکایی متمرکز است.
ده شرکت بزرگ هزینه کننده در عرصه فناوری که شامل متا، مایکروسافت، اپل، آمازون، کوالکام و گوگل می شوند، از مجموع ۱۰ شرکت برتر در صنایع داروسازی، مالی و خودروسازی پیشی گرفته اند.
بنا بر این تحلیل ها، آمازون، مایکروسافت و متا از سال ۲۰۲۳ هزینه های خویش را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند، به صورتی که آمازون بیشتر از چهار میلیون یورو و مایکروسافت و متا ۲ میلیون یورو هزینه کرده اند.
متا، با بودجه ای بیشتر از ۱۰ میلیون یورو، بطور کلی بزرگترین هزینه کننده لابی در اتحادیه اروپا است. برام ورانکن، محقق رصدخانه شرکت های اروپایی، با اعلان اینکه سال ها پیشرفت در محدود کردن اثرات مضر فناوری و قدرت شرکت های بزرگ فناوری در معرض خطر معکوس شدن است، اظهار داشت: «این یک لحظه حساس است. با فشار برای مقررات زدایی در بروکسل و حمایت قوی صنعت در واشنگتن، شرکت های بزرگ فناوری درحال سوءاستفاده از این حقیقت سیاسی جدید برای از بین بردن یک دهه پیشرفت در تنظیم بخش دیجیتال هستند.»
شرکت های فناوری استدلال می کنند که لابی گری نه تنها در مورد اعمال نفوذ است، بلکه در مورد اطمینان از اینست که قانون گذاران حقیقت های پیچیده صنعت را برای اطلاع رسانی در مورد تصمیمات خود در مورد قوانین درک کنند.
افزایش فعالیت نه تنها در هزینه های بالاتر، همچون در شرکت های مشاوره ای و مشورتی که برای تاثیرگذاری بر سیاستهای دیجیتال استخدام شده اند، بلکه در افزایش تعداد لابی گران فناوری ثبت شده هم دیده می شود. حالا تخمین زده می شود که ۸۹۰ لابی گر برای شکل گیری به دستور کار فناوری کار می کنند که این تعداد نسبت به ۶۹۹ نفر در سال ۲۰۲۳، افزایش پیدا کرده است.
از این تعداد، ۴۳۷ نفر دارای نشان هایی هستند که به آنها اجازه دسترسی آزاد به پارلمان اروپا را می دهد. دسترسی به این نهاد در سالهای اخیر در واکنش به مجموعه ای از رسوایی های فساد همچون تحقیقات در مورد هواوی که موجب شد این شرکت از دسترسی به پارلمان و ملاقات با کمیسیون در ماه مارس منع شود، مشکل تر شده است. در نیمه نخست سال ۲۰۲۵، نمایندگان شرکت های فناوری، ۱۴۶ جلسه با کارکنان کمیسیون اعلام نمودند. هوش مصنوعی، همچون یک بخشنامه اجرائی خیلی مورد مناقشه در صنعت، مبحث اصلی دستور کار بود.
بر اساس گزارش پولیتیکو، در مورد قانونگذاران پارلمان، لابی گران فناوری ۲۳۲ جلسه اعلام نمودند.
به اجمال، بنا بر این تحلیل ها، آمازون، مایکروسافت و متا از سال ۲۰۲۳ هزینه های خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند، به صورتی که آمازون بیش از چهار میلیون یورو و مایکروسافت و متا ۲ میلیون یورو هزینه کرده اند. شرکتهای فناوری استدلال می کنند که لابی گری نه تنها در مورد اعمال نفوذ است، بلکه در مورد اطمینان از این است که قانون گذاران حقیقت های پیچیده صنعت را برای اطلاع رسانی در مورد تصمیمات خود در مورد قوانین درک کنند.

منبع:

1404/08/09
12:39:28
5.0 / 5
9
تگهای خبر: اپل , خدمات , دیجیتال , شركت
اگر مطلب را پسندیدید لایک کنید
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
پربازدیدهای رمزمن

پربحثهای رمزمن

تازه های رمزمن

رمز من - Ramzeman
ramzeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رمز من محفوظ است

رمز من

فناوری اطلاعات و امنیت
رمز من: امنیت دیجیتال شما در دستان ماست. با رمز من، رمزهایتان را فراموش نکنید