رمز من - ramzeman

شكست یك تیم حرفه ای بازی ویدیویی از هوش مصنوعی

شكست یك تیم حرفه ای بازی ویدیویی از هوش مصنوعی رمز من: هوش مصنوعی شركت ˮاوپن ای آیˮ(OpenAI) توانست یك تیم حرفه ای از بازیكنان بازی استراتژیك Dota 2 را شكست دهد. حالا این هوش مصنوعی همه بازیكنان مدعی این بازی را حریف می طلبد.


به گزارش رمز من به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، بهترین بازیكنان بازی استراتژیك Dota 2 به دنبال افتخار شكست دادن هوش مصنوعی شركت "اوپن ای آی" هستند.
نسخه پنجم این هوش مصنوعی موسوم به "OpenAI Five" توانست پنج بازیكن از تیم OG كه در سال ۲۰۱۸ میلادی موفق به كسب عنوان قهرمانی جهان در این بازی شده بودند را شكست داد.
سیستم یادگیری عمیق این هوش مصنوعی با تاكید بر روش های تهاجمی و غیر متعارف همچون احیای فوری قهرمانان یا همان هیروهای بازی در مراحل اولیه و انتخاب هیروهای ارزشمند، موفق شد. تیم OG در حالی مبارزه را واگذار كرد كه نخستین دور بیشتر از ۳۰ دقیقه به طول انجامید.
شركت اوپن ای آی از این رقابت بهره برد تا نشان دهد كه هوش مصنوعی می تواند در كنار بازیكنان انسانی بازی كند و از سبك بازی آنها یاد بگیرد.
همگان می توانند در این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۲ آوریل با این هوش مصنوعی در هر دو حالت تیمی و رو در رو بازی كنند، اما نباید انتظار داشته باشند كه برنده شوند، بلكه تنها می توانند ببینند كه این هوش مصنوعی چقدر خوب است.
البته این هوش مصنوعی استراتژی های كوتاه مدت را ترجیح می دهد و هم اكنون محدود به بازی با مجموعه ای از قوانین محدود است. بدین سبب انسان ها هنوز در تصمیمات و استراتژی های طولانی مدت بهتر هستند.
اوپن ای آی یك شركت پژوهشی غیرانتفاعی هوش مصنوعی(AI) است كه هدفش توسعه هوش مصنوعی بی ضرر(friendly AI) برای خدمت به بشریت است. این شركت برای همكاری آزادانه با سایر مؤسسات و پژوهشگران پتنت ها و تحقیقات خودرا به صورت عمومی منتشر می نماید.
قسمتی از انگیزه های بنیانگذاران اوپن ای آی، خصوصاً ایلان ماسك و سام آلتمن به نگرانی هایی كه در ارتباط با تهدید هوش مصنوعی برای موجودیت های دیگر تصور می شود، ذكر شده است.
این آخرین نمایش عمومی ربات OpenAI بود، بدین سبب متأسفانه بعید است كه در آینده شاهد چنین مسابقه ای بین هوش مصنوعی و بازیكنان حرفه ای باشیم.
با این وجود این پیروزی نشان داده است كه Five به اندازه كافی قدرتمند است تا نه تنها در بازی Dota 2 بلكه در بازی های دیگر با مكانیك های متفاوت موفق شود.
توسعه چنین نوعی از هوش مصنوعی به لحاظ فنی منجر به آموختن تكنیك هایی می شود كه می توانند در ربات ها و خارج از دنیای بازی استفاده شوند.



1398/01/26
15:34:16
5.0 / 5
4722
تگهای خبر: ربات , شركت , نمایشگاه , هوش مصنوعی
اگر مطلب را پسندیدید لایک کنید
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
رمز من - Ramzeman
ramzeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رمز من محفوظ است

رمز من

فناوری اطلاعات و امنیت