توسط پژوهشگاه ICT ؛ سامانه ذائقه سنجی كاربران شبكه های اجتماعی به وجود آمد رمز من: سامانه ذكاوت بعنوان بستر تحلیل ترافیك و ذائقه سنجی كاربران فضای مجازی در شبكه های اجتماعی، توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد. به گزارش رمز من به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیلا ربیعی پژوهشگر پژوهشگاه ICT در سمینار بستر تحلیل ترافیك و ذائقه سنجی كاربران فضای مجازی اظهار داشت: سامانه «ذكاوت» با تمركز بر تحلیل محیط های تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و دامنه های وب به وجود آمده و علاقه مندی ها و نیازهای مردم در شبكه های اجتماعی را می سنجد. وی افزود: در این سامانه، بعد از گردآوری داده از منابع مختلف و تجمیع و یكپارچه سازی، انواع تحلیل های آماری، دسته بندی محتوا در سطوح مختلف، تحلیل احساسات، تحلیل های گرافی و پیش بینی انجام شده و سپس بوسیله داشبوردهای تحلیلی، ارائه سرویس دهنده تحت وب، واسط برنامه نویسی كاربردی و انواع بولتن های مصورسازی انجام می گیرد. ربیعی با اشاره به اینكه آمار و نوع محتوا در كنار هم برای این سامانه مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد، اظهار داشت: این بستر هم اكنون آمادگی آنرا دارد كه گزارش ها را در فاصله یك روز تا یك ماه عرضه نماید. حتی قابلیت این به وجود آمده كه مطالب و موضوعات مهم را روزانه و به فاصله چند ساعت جمع آوری كند. بگفته وی، سامانه «ذكاوت» با هدف كمك و تسهیل كارآمدسازی و تسهیل سازی تهیه شده تا علاقه مندی ها، نیازها و احساسات مردم در شبكه های اجتماعی را جمع آوری و تحلیل كند و سپس برمبنای اطلاعات آن، بخش های حاكمیتی و سیاستگذاری تصمیماتی را اتخاذ كنند. وی افزود: دانشجویان رشته های علوم كامپیوتر و علوم اجتماعی، فعالان حوزه فضای مجازی و شركت های دانش بنیان، جزء كسانی هستند كه می توانند از این محتوا استفاده كنند. منبع: رمز من 1398/11/15 23:28:50 5.0 / 5 4546 تگهای خبر: اطلاعات , راه اندازی , سرویس , شبكه اگر مطلب را پسندیدید لایک کنید (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط آمریکا جلوی رشوه دادن گوگل به تولیدکنندگان موبایل را می گیرد حفظ صداقت دیجیتال در گروی برچسب گذاری محتوای جعلی هوش مصنوعی هشتمین دوره جایزه ملی فناوری اطلاعات بعد از ۵ سال وقفه پای استارلینک هم به دعوای برزیل و ایکس باز شد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳