رمز من - ramzeman
محققان انگلیسی توسعه دادند

فناوری جدیدی از اثر انگشت

فناوری جدیدی از اثر انگشت به گزارش رمز من یك فناوری اثر انگشت جدید در انگلیس كه می تواند ˮسبك زندگیˮ جنایتكاران را توصیف كند، به زودی در دادگاه های مورد قبول می باشد.


به گزارش رمز من به نقل از ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، محققان می گویند كه این تكنیك قادر به شناسایی اثر مواد مخدر، خون، الكل، برند ژل موی مورد استفاده فرد مجرم و مواد تمیز كننده و سایر مواد دیگر خواهد بود.

به گفته محققان، این روش از نوعی طیف سنجی جرمی بهره می گیرد و می تواند اثرات مواد غذایی، الكل و داروها را نشان دهد.

این تكنیك می تواند به كارآگاهان كمك كند تا فقط از روی یك اثر انگشت، اطلاعات بیشتری درباره فعالیت های جنایتكاران به دست آورند.

تكنیك جدید توسط محققان دانشگاه شفیلد هالام توسعه یافته كه در كنار پلیس یورك شایر مشغول به كار بر روی این روش جدید هستند تا در چند ماه آینده از آن به صورت گسترده استفاده كنند.

سیمونا فرانسیس رهبر این پژوهش اظهار نمود: ما قصد داریم از این تكنیك جدید در پرونده های پیچیده مانند قتل و تجاوز استفاده كنیم.

وی اضافه كرد: باآنكه این تكنیك بسیار پیچیده و گرانقیمت است اما پرارزش است.

اثر انگشت به عرق فرد آغشته بوده كه عرق خود یك ماتریس بیولوژیكی است و شامل مولكول هایی از درون بدن شخص است ازاین رو مقدار اطلاعات بالقوه برای بازیابی از آن بسیار زیاد است.

اگر این تكنیك جدید طبق پیش بینی توسعه دهنگان آن بتواند به درستی عمل كند، بر روی نتایج خیلی از موارد جرم تأثیر خواهد داشت.

محققان می گویند كه این تكنیك بینش هایی را درباره حالت ذهنی مجرمان در زمان ارتكاب به جرم عرضه داده و اطلاعاتی را درباره پس زمینه های مهم فعالیت های آنها پیش از جرم در اختیار كارآگاهان قرار می دهد.


 

1396/07/19
21:12:24
5.0 / 5
4926
تگهای خبر: اطلاعات , محقق , فناوری
اگر مطلب را پسندیدید لایک کنید
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
رمز من - Ramzeman
ramzeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رمز من محفوظ است

رمز من

فناوری اطلاعات و امنیت