رمز من - ramzeman

درمان آسم با كمك كرم روده

درمان آسم با كمك كرم روده رمز من: محققان طی انجام یك پژوهش جدید دریافتند ماده ای كه توسط یك انگل روده ای آزاد می گردد می تواند از افراد در برابر آسم محافظت نماید.



به گزارش رمز من به نقل از ایسنا و به نقل از مدیكال نیوز تودی، كرم های لوله ای كه نوعی انگل روده ای هستند، می توانند راهی برای آسم درمان باشند.

محققان دریافتند كه این كرم ها یك مولكول پروتئینی را ترشح می كنند كه در روده هر كسی كه باشند، او را از واكنش های آلرژیك مصون می دارند.

این پژوهش جدید كه با همكاری محققان دانشگاه "ادینبرو" و دانشگاه "گلاسكو"، كه هر دو در انگلستان هستند انجام شده، به تازگی در نشریه Immunity منتشر شده است.

این مقاله نشان داده است چگونه یك مولكول پروتئینی به نام (HpARI) مانع واكنش های آلرژیك در موش ها می گردد.

این تیم تحقیقاتی امیدوار است كه یافته های آنها منجر به درمان آسم شود.

آسم یك وضعیت ناتوان كننده است كه میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان تاثیر را تحت تاثیر قرار داده است.

این محققان امیدوارند كه كشف آنها در 5 تا 10 سال آینده به داروهای جدیدی منجر شود كه سبب كاهش و حتی جلوگیری از پاسخ های آلرژیك شود. زیرا این پاسخ های آلرژیك در نهایت به آسم و سایر بیماری ها منجر می شوند.

آسم یك بیماری بلند مدت است كه در آن لوله های نایژه ای ریه، یا راه های هوایی، ملتهب می شوند و به شدت به مواد خاص واكنش نشان می دهند. در نتیجه، عضلات اطراف آنها سفت شده و مانع از عبور جریان هوا به ریه ها می شوند.

اگر چه هم اكنون درمان هایی وجود دارد كه می تواند به بیماران كمك كند تا این بیماری را كنترل كنند و زندگی خوبی داشته باشند، اما هم اكنون درمانی برای آسم وجود ندارد.

یك مطالعه كه اخیرا منتشر شده نشان داده است كه پروتئینی به نام اینترلوكین 33 (IL-33) یكی از دلایل اصلی حساسیت آلرژیك در ریه نوزادان است.

محققان در این پژوهش با انجام آزمایش بر روی موش ها دریافتند كه HpARI می تواند انتشار اینترلوكین 33 را مسدود كند و در نتیجه مانع از پاسخ های آلرژیك و در نهایت بیماری آسم شود.

آنها در نهایت نه تنها متوجه نقش اساسی HpARI در درمان آسم شدند بلكه دریافتند كه این مولكول پروتئینی می تواند به بررسی بیشتر نقش اینترلوكین 33 كمك كند.





 

1396/07/28
23:38:05
5.0 / 5
5419
تگهای خبر: محقق , فناوری
اگر مطلب را پسندیدید لایک کنید
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
رمز من - Ramzeman
ramzeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رمز من محفوظ است

رمز من

فناوری اطلاعات و امنیت