افشاگری مایكروسافت درباره هدف جدید حملات سایبری سولار ویندز افشاگری مایكروسافت درباره هدف جدید حملات سایبری سولار ویندز به گزارش خبرگزار ی مهر به نقل از رویترز، مایکروسافت فاش کرد گروه هکرهایی که حملات سایبری سولار ویندز را انجام داده اند، حالا سازمان های دولتی، مؤسسات غیر دولتی و اندیشکده ها را هدف گرفته اند. این شرکت در یک پست وبلاگی نوشته است: هفته گذشته شاهد حملات سایبری گروهی به نام «نوبلیوم» بودیم که سازمان های دولتی، مشاوران و مؤسسات دولتی را هدف گرفته اند. این موج از حملات حدود ۳ هزار حساب کاربری ایمیل از ۲۴ کشور را هدف گرفته است. حدود یک چهارم سازمان های هدف گرفته شده در حوزه توسعه بین المللی و موضوعات حقوق بشر فعالیت می نمایند. در همین راستا وزارت امنیت میهن و آژانس توسعه جهانی ایالات متحده (USAID)، اعلام نمودند از هک آگاه هستند و تحقیقاتی در اینباره انجام می دهند. در ماجرای هک سولارویندز که در دسامبر ۲۰۲۰ فاش شد، هکرها با سواستفاده از شکافی در یکی از محصولات این شرکت به هزاران شرکت و سازمان دولتی نفوذ کرده بودند. گروه هکری نوبلیوم که گفته می شود از روسیه فعالیت می کند، در ۲۰۲۰ میلادی حملات سایبری سولار ویندز را ضد طیف وسیعی از سازمان های دولتی انجام داد و به آنها نفوذ کرد. هرچند مقامات آمریکایی و انگلیسی روسیه را عامل حمله هکری سولار ویندز اعلام کردند، اما مقامات کشور آنرا نپذیرفته اند. این اظهار نظرها یک هفته بعد از آن اعلام گردید که حمله باج افزاری به شرکت کلونیال پایپ لاین به تعطیل شدن بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا تبدیل شد. منبع: رمز من 1400/03/09 20:35:27 0.0 / 5 745 تگهای خبر: امنیت , شركت , كاربر اگر مطلب را پسندیدید لایک کنید (0) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ۸۹ درصد مردم مخالف قطع اینترنت بین الملل هستند فراخوان اعطای جایزه ابوریحان بیرونی به محققان جوان برتر علوم پایه نقد حقوقی رای دیوان عدالت اداری در رد شکایت از مصوبه رئیس دولت انتشار نسخه تلگرام برای اپل واچ نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲