رمز من - ramzeman
ناسا:

فضاپیمای هندی ها در این تصویر است

فضاپیمای هندی ها در این تصویر است رمز من: ناسا عكسی از ماه منتشر نمود و نوشت كه احیانا كاوشگر هندی های در این ناحیه است.


به گزارش رمز من به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، شاید با نگاهی به عكس زیر تصور كنید كه این عكس تنها یك تصویر از ماه و دهانه های آن است.
ولی باید گفت ناسا این عكس را منتشر نموده و گفته كه كاوشگر هندی ها جایی در این محدوده است و همین نقطه از ماه جایی است كه امید یك كشور پشت آن است.
اوایل ماه میلادی جاری "سازمان پژوهش های فضایی هند"(ISRO) اعلام نمود كه فرود نخستین فضاپیمای این كشور در نزدیكی قطب كشف نشده جنوب ماه نافرجام مانده است و فرودگر فضاپیمای "چاندرایان -۲ "(Chandrayaan-۲) موسوم به "ویكرام "(Vikram) در فاصله ۲.۱ كیلومتری از سطح ماه ارتباط خود با زمین را از دست داده و تماس با كاوشگر چند ثانیه قبل از فرود قطع شده است.
از زمان قطع ارتباط هندی ها با این كاوشگر، ایسرو مشغول انجام عملیات های نجات بوده است. ناسا هم با ارسال "مدارگرد شناسایی ماه"(LRO) بر فراز منطقه فرود كاوشگر هندی، به ایسرو كمك كرد.
ولی "مدارگرد شناسایی ماه" ناسا هم تابحال نتوانسته كاوشگر هندی ها را پیدا كند.
این فضاپیمای ناسا در تاریخ ۱۷ سپتامبر زمانی كه بر فراز ناحیه احتمالی فرود ویكرام پرواز می كرد، یك عكس از ماه گرفت.
مكان فرودگر ویكرام جایی میان دو دهانه برخوردی ماه به اسامی "منزینوس"(Manzinus) و "سیمپلیوس"(Simpelius) است.


آخرین اطلاعات ردیابی شده كه "ویكرام" به زمین ارسال كرده، نشان داده است كه این ربات از مسیر خارج بوده است و بنا بر گفته ناسا مكان آن هنوز معین نمی باشد.
البته فضاپیمای ناسا تنها یك دفعه از منطقه احتمالی فرود ویكرام گذشته كه به سبب سایه شدید آفتاب، شرایط رصد نامساعد بوده است. بنا بر این می خواهد ماه دیگر هم از فراز این محل عبور كند كه احیانا مشاهده مطلوب تری از محل فرود انجام خواهد داد.
به رغم سكوت "ویكرام" و كم خبری از "ایسرو" برای انتشار تصاویر فرودگر، "سازمان پژوهش های فضایی هند" معتقد می باشد كه ماموریت "چاندرایان -۲" بطور كلی موفقیت آمیز بوده است و ۹۰ تا ۹۵ درصد از اهداف هندی ها را برآورده كرده است.



1398/07/06
18:16:46
5.0 / 5
4609
تگهای خبر: اطلاعات , ربات , فضاپیما , ناسا
اگر مطلب را پسندیدید لایک کنید
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
رمز من - Ramzeman
ramzeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رمز من محفوظ است

رمز من

فناوری اطلاعات و امنیت