كهكشان مارپیچی از قاب دوربین ناسا

كهكشان مارپیچی از قاب دوربین ناسا به گزارش رمز من ⁣كهكشان های بسیاری در جهان وجود دارند كه هر كدام به نوبه ی خود زیبا و منحصر به فرد هستند. به تازگی ناسا تصویری دیدنی از یكی از این كهكشان ها منتشر نموده است.

به گزارش رمز من به نقل از ایسنا، "ناسا" در حساب كاربری خود در اینستاگرام تصویری از كهكشان "ان. جی. سی ۴۳۸۰ "(NGC ۴۳۸۰) منتشر نموده است.
ان. جی. سی ۴۳۸۰ یك كهكشان مارپیچی است كه در صورت فلكی "دوشیزه"(Virgo) قرار دارد. كهكشان مارپیچی یك نوع از كهكشان ها است كه نخستین بار توسط ادوین هابل و در سال ۱۹۳۶ رده بندی شد. بیشتر كهكشان های مارپیچی از یك دیسك چرخشی شامل ستاره ها، گاز و گرد و غبار تشكیل شده است. اینها اغلب توسط یك هاله ضعیف از ستارگان احاطه شده اند كه خیلی از آنها در خوشه ستاره ای كروی قرار دارند. بازوهای مارپیچی نقاطی هستند كه از مركز مارپیچی و كهكشان های مارپیچی بسته كشیده شده اند. این نواحی باریك به شكل مارپیچ هستند و ازاین رو به آنها كهكشان های مارپیچی می گویند. طبقه بندی متفاوت كهكشان های مارپیچی بستگی به ساختار بازوهای مشخص در آنها دارد.
تصویر مذكور از كهكشان ان. جی. سی ۴۳۸۰ توسط "تلسكوپ فضایی هابل"(Hubble Space Telescope) ثبت شده است. بازوهای مارپیچ این كهكشان توسط خطوط تاریك باد و گرد و غبار احاه شده اند و این به زیبایی و درخشش ستاره های این كهكشان افزوده است.

1398/07/30