رمز من - ramzeman
معاون وزیر ارتباطات :

موفقیت پروژه های فناورانه منوط به تأمین نیازهای مردم است

موفقیت پروژه های فناورانه منوط به تأمین نیازهای مردم است به گزارش رمز من، رئیس سازمان فناوری اطلاعات اظهار داشت: پیشبینی و احصاء نیازمندی های مردم توسط فعالان دانش بنیان، موفقیت پروژه های فناورانه را تضمین می نماید.


به گزارش رمز من به نقل از سازمان فناوری اطلاعات، محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در نهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور(IT WEEKEND9) در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر و با نقل حدیثی از ایشان با این مضموم که «کسی که کاری را برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت را برای وی رقم خواهد زد»، به بررسی علل و میزان موفقیت و عدم موفقیت پروژه های فناوری اطلاعات در سطح دنیا با اتکا به آمارهای جهانی پرداخت. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ضمن اشاره به منابع معتبری که تا کنون در حوزه مدیریت پروژه انتشار یافته است، عنوان کرد: طبق مطالعات میدانی صورت گرفته، آمار موفقیت پروژه های فناوری اطلاعات در دنیا به صورت حداکثری حدود ۴۰ درصد است و حداقل ۶۰ درصد پروژه های این حوزه به شکست منتهی و یا گرفتار چالش می شوند و میزان حدود ۱۵ درصدی این پروژه ها هم بن بست کامل برخورد می کنند. خوانساری با طرح این پرسش که چرا کسب موفقیت در پروژه های فناورانه دشوار است به ضرورت توجه به چهار زاویه برای دستیابی به موفقیت در پروژه های IT تصریح کرد و اظهار داشت: مردم، فرآیندها، فناوری و سازماندهی زاویه هایی هستند که توجه به آنها زمینه دستیابی به موفقیت در پروژه های فناوری را فراهم می آورد. وی پیشبینی و احصاء نیازمندی های کارفرما را یک نکته مهم و کلیدی ارزیابی کرد و در تشریح بیشتر این مورد بیان داشت: یکی از تفاوت های اصلی پروژه های حوزه فناوری بخصوص نرم افزار در اینست که نیازمندی های کارفرما امکان دارد با عنایت به نیازهای مردم در طول پروژه تغییر پیدا کند و تغییر نیازمندی، تغییر ایده را به دنبال دارد و به همین ترتیب پروژه با تغییر در راه اصلی خود مواجه می شود. بنابراین، ایجاد چرخه های کوچک در طول پروژه با هدف دریافت و دریافت بازخورد نظرات کارفرما و یا مشتری، روح متدولوژی جدید نرم افزار است که در پروژه های این حوزه به صورت غالب وجود دارد. معاون وزیر ارتباطات، با یادآوری اینکه سرویس در حوزه فناوری مردم محور است، اظهار داشت: درک زود هنگام اشتباه در طول پروژه، این امکان را برای پیمانکار یا عرضه دهنده خدمت بوجود می آورد که بتواند وقت و هزینه کمتری را برای تغییر مسیر خود اختصاص دهد. در این میان، استفاده از روش «تیررسام» و به عبارتی تست کردن پروژه در طول مسیر، می تواند نقش مؤثری را در موفقیت آن ایفا کند. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، خطاب به پیمانکاران و شرکت هایی که برای کارفرمایان در قسمت دولتی به ارائه ی خدمت می پردازند، سفارش کرد: به صورت کلی، کارفرمایان دولتی در پیشبرد اهداف خود با محدودیت زمانی مواجهند. ازاین رو عرضه خروجی های مختلف در بازه های زمانی کوتاه، نتیجه بهتری را در مقایسه با عرضه یک خروجی بعد از اتمام هر فاز کاری به دنبال دارد.

1401/10/24
15:11:58
5.0 / 5
296
تگهای خبر: اطلاعات , سرویس , شركت , فناوری
اگر مطلب را پسندیدید لایک کنید
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
رمز من - Ramzeman
ramzeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رمز من محفوظ است

رمز من

فناوری اطلاعات و امنیت